avijah ......... آویژه

آویژه یعنی: خاص و خالص - پاک و پاکیزه

avijah ......... آویژه

آویژه یعنی: خاص و خالص - پاک و پاکیزه

برترین‌های مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک‌ونوجوان معرفی شدند

برترین‌های مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک‌ونوجوان معرفی شدند

خبرگزاری فارس: درمراسم پایانی دومین مسابفه بزرگ نمایشنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان که در فرهنگسرای هنر برگزار شد، نفرات برگزیده این دوره مسابقات انتخاب و از آنان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبری «توانا» فارس، آئین پایانی دومین مسابقه بزرگ نمایشنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای هنر برگزار شد و نفرات برتر این دوره مشخص و جوایز و هدایایی به آنها تقدیم شد.
در دومین مسابقه بزرگ نمایشنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان، هیات انتخاب متشکل از هما جدیکار، هنگامه مفید،حسن دولت‌آبادی، داوود کیانیان و مجتبی مهدی پس از بررسی 190 عنوان نمایشنامه‌ رسیده به دبیرخانه ستاد برگزاری مسابقه تعداد 34 نمایشنامه از 29 نویسنده را برای راهیابی مرحله نهایی برگزید، ضمن اینکه با تصمیم ستاد برگزاری مسابقه، آثار مربوط به اعضای هیات انتخاب بدون بررسی به مرحله نهایی راه یافت.
هیات داوران متشکل از مریم سعادت، عادل بزدوده، حسن دادشکر، بهرام شاه محمد‌لو و حبیب‌الله لزگی پس از بررسی آرای خود را مشخص کرد.
بدین ترتیب آثار برگزیده از سوی هیات داوران اعلام و قرار است این آثار به صورت کتاب منتشر شود، «حق با کیه» نوشته حسن دولت‌آبادی، «جور ناجور» نوشته حسین ذرات شعاعی، «بازی مداد و مداد پاک کن» نوشته مرجان ریاحی و «آوای پریان» نوشته داوود کیانیان از آثاری است که انتخاب شدند و در این مراسم علاوه بر لوح تقدیر و دو سکه بهار آزادی نیز به این نویسندگان اهدا شد.
همچنین نمایشنامه «نماز و نیاز» نوشته علی حاج‌علی عسگری به عنوان نمایشنامه منتخب هیات داوران در بخش موضوعی «نماز» برگزیده شد و دیپلم افتخار، چاپ متن و پنج سکه بهار آزادی از طرف ستاد اقامه نماز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نویسنده آن اهدا شد.
در بخش موضوعی «دفاع مقدس»، تندیس مسابقه، دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی به مبلغ 15میلیون ریال از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به نبی‌الله ابراهیمی برای نگارش نمایشنامه «دیدی گفتم شهدا زنده‌اند» اهدا شد و همچنین «نامردی» نوشته الهه مطاع قم دومین نمایشنامه برتر در بخش موضوعی دفاع مقدس شد.
ضمن اینکه در این بخش هیات داوران هیچ نمایشنامه‌ای را شایسته دریافت جایزه اول و جایزه هیات داوران ندانست.در بخش موضوعی در انقلاب اسلامی ایران، هیات داوران هیچ نمایشنامه‌ای را شایسته دریافت جایزه ندانست.
در بخش موضوعی «آزاد»، «تارهای طلا» نوشته آزاده احمدیان رتبه سوم را کسب کرد و نمایشنامه «قصه‌های پادشاه سرزمین قصه‌ها» نوشته محمد‌رضا کوهستانی دومین نمایشنامه‌ برتر را از آن خود ساخت و «خروس نخوان» نوشته نیما دهقانی نمایشنامه‌ برتر این دوره مسابقات شد. به این برندگان ضمن اهدای جوایز نقدی، تندیس مسابقه و دیپلم افتخار به این نویسندگان اهدا شد و همچنین چاپ متن و ایجاد امکان اجرای عمومی برای این نمایشنامه‌ها فراهم شد. همچنین نمایشنامه «تارهای طلا» به نویسندگی آزاده احمدیان برنده جایزه ویژه هیات داوران شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
انعکاس آب پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:39 ب.ظ http://www.enekaseab.blogsky.com

سلام .خوشحال میشم به منم سر بزنید .
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد